Bytte til Ecura Hjemmetjenester
Ta kontakt med kommunen
Noe av det viktigste ved et bytte er at kommunen eller bydelen der du bor får nødvendig og tilstrekkelig informasjon om dette. Du må derfor kontakte kommunen direkte eller sende inn et bytteskjema. Selve skjemaet vil variere fra kommune til kommune, og det anbefales at du besøker kommunens nettside for mer informasjon. Bor du for eksempel i Oslo kommune, kan du enkelt bytte ved å benytte dette skjemaet.
Ta kontakt med din nåværende leverandør
Mange er ikke klar over at nåværende leverandør av hjemmetjenester skal kunne yte assistanse i prosessen ved forespørsel. Gjør du dette, vil prosessen bli mye enklere. Nøl derfor ikke med å kontakte din leverandør, ettersom det kan spare deg for arbeid.
Ta kontakt med oss i Ecura Hjemmetjenester
Dersom du tar direkte kontakt med oss, vil vi også kunne bistå deg i prosessen med å bytte leverandør. Normalt tar det 10 dager før ny leverandør kan starte opp tjenesten, og det er uansett å anbefale at du kontakter oss ved et bytte. På den måten kan vi avtale et møte for å gå igjennom dine ønsker og behov.